Tréner a nagyvilágban

Halloweeni szellemőrület

2018. november 02. 18:51 - Urbatorium

Itt a GhostBusters World!

gbusters-920x584.png

Őszintén, nem fűztem nagy reményeket a Ghostbusters World-höz, mert tucatnak tűnt az AR játékok piacán. Pontosan emlékszem, hogy imádtam gyerekként a rajzfilmsorozatot (és mennyire poén és hangulatos visszanézni utólag a filmeket), így nem láttam sok fantáziát benne. A szellemeket be kell gyűjteni, ez rendben is van. Tudtam, hogy kapunk majd belőlük jó sokat, szerezd-meg-hát-mind felkiáltással. Előre féltem, hogyan próbál majd a mostani AR játékos trendeknek megfelelni. Sétálj, kapdoss el mindent, gyűjtsd be, neveld fel! Igazság szerint nem csalódtam: a Ghostbusters World semmi újat nem mutat fel, de mégis valahogy benne van minden, ami a többi játékban is, ráadásul elegáns stílussal. Hogy is van ez? Hadd mondjam el a gondolataimat ezzel kapcsolatban.

BECSÜLETES FÉRCMŰ

A Ghostbusters World tényleg stílussal érkezett. Október 22. óta elérhető (és bár engem nagyon érdekelt, valahogy mégis sikerült lemaradnom róla), iOS-re és androidra egyaránt. Tulajdonképpen halloweenre itt is volt. Tökéletes bevezetés a szellemek világába!

A játéknak sztorija is van. Felvázolja az alapszituációt, és végigvezet a kötelező gyakorló lépéseken. Megtudhatjuk, mi történt a világgal, hogy elárasztottak minket a szellemek, és nekünk pontosan milyen szerepünk is lesz a világ sorsának alakulásában. Oh, nagyon vicces, erről külön videót adott ki a Ghostbusters World hivatalos YouTube csatornája. Hadd mutassam meg, hogyan is lesz belőlünk, mint hétköznapi emberből, félelmet nem ismerő szellemirtó:

Nagyon élvezem, amikor a játék megszólít. Nem csak azt mondja el, hogy milyen jókor jöttem, mert éppen szükség volt rám, hanem engem, mint a mobilját bámuló személyt is kicsit elhelyez a világában. Felejtsem el, hogy most csak a kijelzőt nézem, mert nekik igenis rohadt nagy segítség, ha belevágok ebbe az egészbe. Hogy mit ígérnek hozzá? Tulajdonképpen minden izgalmat, amit eddig AR játék ígért! De komolyan, kivétel nélkül benne van ebben a játékban minden olyan momentum, amit eddig ilyen típusú játék kínált. A legjobban az tetszett az egészben, hogy nem csak úgy, logikus rávezetés nélkül, hanem szépen végigmagyarázzák, mi-miért került bele. Soroljam?

  • Szerezd-meg-hát-mind: igen, van egy ilyen szellembegyűjtős része, de valljuk be, itt pont adta is magát
  • Tréningeld: persze Ragacs mindig ott volt mellettük is, de azért nem álltak bele a képzésébe
  • Ektoplazma keltetés: jó, hát ez szimpla tojáskeltetés igazából, csak itt ektoplazmából tenyésztünk ki szellemeket magunknak. Sztori szintjén azért tetszetős volt ez a megvalósítás
  • Karakterfejlesztés: jobb csapdák, jobb protonfegyverek, jobb ruhák... 
  • Single player missions: igazából tutorialnak indul, de aztán tök jó story-mode lesz belőle, élvezetes küldetésekkel, jutalmakkal és fejlődési lehetőségekkel
  • Csata a szellemekkel: van az a pillanat a játékban, amikor a saját szellemhadseregeddel próbálsz körökre osztva végigzúzni az ellenséges szellemeken
  • PvP: és akkor már persze kihagyhatatlan volt, hogy ezt a játékostársak csapatai ellen is megtehesd
  • Raidezés: ezzazzz, nyílván a legjobban várt pillanat, amikor igazán csapat módjára, együtt tudtok beleállni az ellenségbe. Kellett!
  • Chat: be tudod állítani, milyen km távolságra lévő játékosokkal szeretnél kommunikálni, és már mehet is az egyeztetés a raidekhez

ghostbusters-world-cheats-tips-1.jpg

ÁLLANDÓ INTERAKCIÓ

A játék folyamatosan kapcsolatot tart velünk. A szellemek egymást váltják körülöttünk, sétálni legfeljebb a dimenziókapukhoz kell, hogy mindig legyen elég cuccunk. Várj, ennyiből szerintem nem jön át. Tényleg folyamatosan szellemek vesznek körbe minket. Állandóan. Ha egyet be is gyűjtünk, vagy destabilizáljuk a fizikai testét (erről később mesélek még), akkor már ott is a következő helyette. Itt nincs fél órás spawn, meg ilyenek. Két-három szellem mindig ott lófrál körülöttünk, és a legjobb, hogy ők sem egyhelyben álldogálva várják, hogy foglalkozzunk velük. Kisebb köröket tesznek meg, vagy fel-le járkálnak (buszoznak, ugrálnak, repdesnek). A lényeg, hogy nyüzsgő életbe csöppenünk bele. 

Szükség is van rá, mert iszonyatos töltési idővel dolgozik a játék, rengetegszer látjuk a pirossal áthúzott szellemes LOADING kiírást, és ez hosszú távon komoly türelmet igényel. Remélem, hogy minél hamarabb optimalizálják.

ISMERŐS ELEMEK

Három rezdülés, és sikeres az elfogás. Azért én tényleg emlékszem olyan részekre a rajzfilmekből, amikor elsőre nem sikerült elfogniuk egy szellemet, vagy később kiszabadult a csapdából. Bármilyen ismerős is volt ez a háromszor rezdülős dolog, akkor sem volt nehéz elfogadni, sőt, a PoGO után itt láttam a leglogikusabb döntésnek.

Kő-papír-olló. Bizony, a jól ismert mechanizmus itt is visszaköszön. Alapvetően 3 típusú szellemmel találkozunk, de hamar ki fog derülni, hogy 5 típus van. Az első hármat könnyű átlátni. A víz üti a tüzet, a tűz üti a földet (meh), a föld üti a vizet. Később ez bővül a fény és a sötétség elemeivel.

150 típusú szellem. Hjah, pontosan ennyi fajta van. Szerencsére térkép helyett tracker rendszerrel dolgozik a játék, ami annyit jelent, ha találsz egy új szellemet, akkor mutatja, hogy hol keresd. Nem a közelében lévő stopot (bocsánat, nem stopot, itt dimenziókaput) jelöli, hanem a szellem pontos helyét. A játék google maps alapú. Úgy tudom, hogy az ilyen játékoknál gyakran előfordul, hogy egyes területekre, pl vidékre, kevesebb tájékozódási pontot (hívjuk ezeket bárhogy is: portálok, stopok, dimenziókapuk) oszt a rendszer, viszont a trackernek hála ez ebben a játékban nem probléma. Bárhol is vagy, ha új szellem jelenik meg a környéken, csak rajtad múlik, hogy meglesz-e.

Candy és stardust. Nyilván valamilyen nyersanyagot muszáj megnevezni, amivel tudod fejleszteni a szellemeidet. Itt éppen pke kristály lett a neve, tulajdonképpen ez a helyi stardust. Candy nincs, tehát egy adott típusú szellem gyűjtése nem segít az adott típus fejlesztésében. A kristály jó minden szellem fejlesztéséhez, hogy egyre magasabb szintekre húzzuk őket. Van coin is, nyilván erre nehéz más megnevezést találni, itt is a karakterünk pénzét jelenti. Ebben a játékban benne van tulajdonképpen minden. Van energia-rendszer a harcokhoz (erről kicsit bővebben később), és van gem is, amit jó drágán tudsz valódi pénzért venni, ráadásul a folyamatok gyorsításán kívül - hogy ne kelljen annyit várni egy-egy fejlesztésre -, semmire nem jók.

CP. Én tökre értem, hogy ez megint csak combat powert, avagy harci erőt jelent, ahogy a PoGO esetén is. Biztos nem érdemes lovagolni rajta... 

screenshots.png

ÚJDONSÁGOK DÖGIVEL

Hogy is mondjam? Nem igazán újdonságok, mert mindegyik elemet láttuk már valahol. Szimplán AR játékban nem szokott így lenni, és ez jó, mert ha így vesszük, akkor tulajdonképpen újdonságok.

Lecsapni vagy elfogni: amikor kapcsolatba lépsz egy szellemmel, mindig eldöntheted, hogy begyűjteni szeretnéd, vagy szimplán elpusztítani (ahogy a játék hívja: destabilizálni). Ebben a játékban egyáltalán nem olyan egyszerű egyik sem. Kezdjük ott, hogy itt tényleg alap az AR. Nem a kamera miatt, bár külön vicces, amikor a telefon segítségével a valódi környezetedben (pl a szobádban vagy a suli folyosóján) szállsz harcba a szellemmel. Sokkal inkább azért, mert ellenfeled végig mozgásban lesz. Folyamatosan eltűnik majd, hogy új helyen bukkanjon elő. Támadni fog, amit muszáj kivédened, avagy ellentámadásba lendülnöd. Végig célra kell tartani a protonfegyvered, amihez a mobilodat kell mozgatnod. Lesznek, amiket könnyű lesz lenyomni (ezt a játék is jelzi), de van, amelyik simán kiüti egy-két jól bevitt támadással a karakterünket. Persze a felszerelésünket is fejleszthetjük. Izgalmas!

Karakterfejlesztés XP-vel: bizony, megtört a jég, itt csak egy dolog, hogy a szellemeinket kristállyal (meg néha még egy-két speckó cuccal) etetve tudjuk egyre magasabb szintekre emelni, de ráadásul még csatákkal is fejlődnek. De még hogy!

Csatatípusok egész garmadája: a tréningelt szellemeinket harcba küldhetjük a többi szellem ellen. A játékban meglátogathatunk egy különleges dimenziót, ahol protonfegyvereink hatástalanok, de milyen szerencse, hogy a korábban begyűjtött szellemek szépen hallgatnak majd ránk és követik a parancsainkat. Itt lép életbe az energia-rendszer. Minden egyes csata energiába kerül, ami folyamatosan termelődik majd vissza. A különböző harcosaink különböző különleges tulajdonságokkal rendelkeznek. Mindegyik máshogy lehet hasznos egy csatában. Különböző csapatokat hozhatunk létre, hogy a változatos hullámokban támadó ellenségeket legyőzhessük. Egyszerű, de praktikus játékmód.

Sztori-mód: a játék nagyon jópofa módon vezet végig különböző küldetéseken. A közben lezajló eseményeket az eredeti szellemirtók (Ray, Egon, Peter és Winston) és az asszisztensük, Janine kommentálja végig. Az a legjobb benne, hogy szigorúan nem kimozdulós. Ott kattintgatsz, harcolgatsz el vele, ahol éppen vagy.

ghostbusters_logo_svg-pic685-685x390-3585.png

NEM UTCÁRA VALÓ

Amennyire nem akartam erről írni az elején, mégis ahogy egyre többet játszottam a játékkal, úgy éreztem egyre fontosabbnak, hogy kitérjek erre is. Mert bizony, ez a játék nem utcára való. Nagyon egyszerű, hogy miért nem. Mert egy külső szemlélő számára rendkívül nehezen értelmezhető, hogy mit csinálsz. Amikor sokan vagytok, akkor még hagyján, a tömeg segít. De amikor egyetlen emberként állsz az utca közepén, és a mobilodat magad elé tartva mozgatod fel-le, húzod jobb-balra, nyomogatod, két kézzel bökdösöd, és közben még esetleg szitkozódsz is a bekapott támadások miatt, vagy örülsz az új fogásoknak, az kívülről mérhetetlenül ostobának tűnhet. Az utca legalább nyílt tér, de ugyanezt el sem tudom képzelni a metrón, vagy egy buszon ülve.

Ez a négy fal között senkit nem zavar. Sőt, nagyon szórakoztató. Viszont tényleg elég abszurd az utcán akár csak egy elkapást vagy destabilizálást előadni. Pedig szükség lesz rá, hiszen a dimenziókapukat muszáj látogatni (egyet Te is telepíthetsz, de azt senki más nem fogja látni, így nyilván Te sem láthatod a többiekét), és ehhez ki kell mozdulni.

LEGYÉL SZELLEMIRTÓ(?)

Egy esélyt érdemes adni a játéknak, mert tényleg szépen vegyíti az AR technológiát az energia-rendszerrel. Sok játékmódjához elég, ha nyugodtan le tudsz ülni valahol. A gyakori és hosszú töltési idő bosszantó, de ki lehet bírni. Az akkuból rengeteget leszív a játék. Nyilván ez egy kezdeti időszak, de tényleg sokat eszik belőle. Az biztos, hogy ritka az olyan játék, ami már az indulásakor ennyi kikapcsolódási lehetőséget biztosít. Félek tőle, hogy nem lesz hosszú életű, pedig rengeteg lehetőség van benne, és ebből sokat már az elején kiaknáztak. Bárcsak!

 

Több infó érdekelne? Látogasd meg a játék hivatalos honlapját, vagy csatlakozz a magyar FB közösséghez!

42134390_1845750462181886_8144889367823908864_n.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://treneranagyvilagban.blog.hu/api/trackback/id/tr2914339741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása